Kapı Arkası, Herkes benim gibi değildir değil mi? ve kapanış…

Kapı Arkası… Ben çok küçükken Eskişehir’ de yaşardık… Ankara’ya Etlikteki annanemin evine gelirdik… Dedemlere  diyemiyorum pek sevmezdi bizi galiba. Neyse Birde teyzem vardı… o ayrı tabi onu sayfalarca yazsam anlatamam… hayatımın kadını… keşke şimdi yanımda olsaydın…
Neyse ben çok küçükken mavi beyaz bir battaniyem vardı, zaten her şeyim o zamana göre bakarsak erkek çocuk eşyasıydı! arabalar, motorlar… bir tek lambada eteğim vardı hala gözümün önünde onu katlayıp kaldırdığım gün.

O mavi beyaz battaniye ile anneannemin evindeki  en küçük odanın arkasına kendi hayatımı kurardım. Zaten hepimizde orada geçirirdik günü hava soğuksa. Ama ben hep o kapının arkasında yaşardım. Orada oynardım hep. Kapı açılmış, kapanmış kime ne? mutluydum lan! kapı kapalı iken küçücük bir kare alan, açılınca arasında sıkıştığın üçgenimsi battaniyemin katlandığı kendi küçük hayatım vardı orada benim…Oyuncaklarımı hatırlamıyorum… Ama o kapının her açılış kapanış halini hatırlıyorum..

Şimdi kendi evimde, kendi hayatımda yine odamda o kadar güzel küçük dar bir alanım var… kocaman odada her yeri izlemektense oraya kendimi sıkıştırsam çok daha iyi hissedeceğim belki de daha rahat ağlayabileceğim… ama artık beni sıcak tutan bir battaniyem yok ve hiç bir zaman da olmayacak…

Keşke o battaniyeyi hiç atmasalardı… Çocuklarınızın anılarını saklayın ey insanlar… Zamanı gelir çocuklarınızı o eski püskü battaniye hayatta tutar!…

Herkes benim gibi değildir değil mi? Olmamalı yani. Olursa çünkü ben hayata karşı inancımı tamamen kaybederim… İşinizi iyi yapıp, yanınızdaki insanlarla mezarda bile hatırlayacak kadar keyifli vakit geçirip, gülüp eğlenip, sonra bir başınıza kaldığınızda deliriyor muyum diye düşünmüyordur dimi diğerleri de… Yalnız kalmak ile yalnız hissetmeyi karıştırmıyorlardır değil mi? Birileri mutludur elbet, mutlu hissediyordur gerçekten… Öyle geçici değil yani… Çocuğunun olması gibi mesela… bir hayvanının olması  gibi. vardır bunlar… hani böyle iyi ki yaşıyorum dediği anlar vardır ya insanın! işte dediğim o!
beynimiz oyun oynamıyordur herhalde! Bilmem.. öyle olmalı…  benim bu ara olduğum gibi olmamalı herkes… Yalnızlık koymamalı mesela. olsun be diyorlardır dimi…Yalnızlıkta güzel şey, kafa rahat! diyorlardır… Ne olur öyle olun…gerçekten olun ama… Temiz havayı içime çektim diye mutlu olun mesela… Temiz Havayı içinize çekerken canınız yanmasın…

VE KAPANIŞ 
Abbasağa Parkı vardır Beşiktaş’ta… Ben genelde hep yalnız ve gece giderdim arkadaşlardan ayrılınca… Orada, altında tek başıma  yatıp sohbet ettiğim güzel bir ağacım vardır mesela…bütün gece altında uyumak istediğim ama yapamadığım tabi… biraz konuşup ayrılırdık hep…Hangi kapının yakınında ki ağaç adını söyleyemem tabi ama, bilirim… Bilirdim… Geçen gün fark ettim. Emindim o olduğuna aslında… Ama çok yorgundu bu sefer…Emin olamadım benim dert ortağım olduğuna.. Onun içinde zor geçmiş galiba son zamanlar… Bu sefer konuşmadık… Ben ona baktım… O bana bakmadı bile… Çökmüş gibiydi… ne diyeceğimi bilemedim… Haksızdım. Çünkü sevdiklerin ile konuşmak lazımdı ve ben dünya dertlerine düşüp yanından geçerken Merhaba bile demedim ona… çok uzun zaman boyunca…  Ve bugünde demedim… Unuttum yine saçma sapan şeyler düşünürken ev yolunda… Yarın belki gönlünü alırım arkadaşım… biraz dertleşiriz belki…
İyi ki varsın… Hep yemyeşil ve güçlü kal olur mu!

 

 

 

 

Reklamlar

About rabiakaraagac

if you can't win them with facts, dazzle them with dreams... Tüm gönderileri rabiakaraagac ile görüntüle

One response to “Kapı Arkası, Herkes benim gibi değildir değil mi? ve kapanış…

  • fehimhur

    Hayatı okumanı seviyorum..Gülümsemeni seviyorum..Seni seven insanlara kendini sevdirmek için güzel nedenlerin vardı, var.. ve de var olmaya devam edecek aracısız, kosulsuz ve içten yasadıgın sürece. Benim de bir agacım var unutamadıgım..Muhabbetin bol olsun onunla..Sevdiklerini ihmal etmedigin gibi onu da etme..İzmirden sevgiler..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: