gidenlere…

bugun bir okadar eglenceli bir o kadarda garip oldu aslinda… garip degilde… eski yaralarin acilmasi gibi sanki… acilmasi da degilde anmak gibi sanki…

gidenleri andik bir nevi… iki eski dost… ortak dostlari kaybetmis iki yakin arkadas…

garip oldum… uzun zamandir yazamaiyordum… ne hevesim ne yazasim vardi…  gidenlere olsun dedim bugunde… bu gece…

ben daha cok buyumeden olum nedir ogrenmek zorunda kaldim…

lise bittikten sonraki ilk seneydi… universite icin hazirlaniyordum hala… bir onceki sene dersanede once cok zit gittigimiz sonra can ciger oldusumuz bir arkadasim vardi… EMINE…

Cok sevmistim onu cok yakin olmustuk… o kazanip gitmisti istanbula ama hala destekti bana… hep yanimdaydi… olmeden bi kac gun once mesaj atmisti bana… cok ozledim ankaraya geldigimde gorusuyoruz diye… cok mutlu olmustum… ozlemistimde cok… bekliyordum…

beklemedigim bir telefonla uyandim ama…

gormeyi bekledigimin cenazesine gitmek zorundaydim… ne aci…

alistim… cok agladim ama alistim…

olum neydi ilk defa bu kadar yakin hissettigimi zannettim…

seneler sonra universite 1 de…

hayatimda en cok sevdigim insan… anne yarisi! ki benim icin anneden daha oteydi ozamanlar… anneyle kopuk zamanin kurtaricisi… tek dayanagim! tek mantikli detsegim! teyzem!

kanser dediler! gecer dedik! cok ilerlemis dediler! Allah buyuk atlatiriz dedik!

bir gece onunla kaldim hastanede ! sanki hasta benmisim gibi, butun gun beni dusunerek gecirdi… ne yedin canin ne istio uykun geldimi, rahatmisin, aciktinmi bisiler icelim mi?

son gecem gunum mus nerden bileyim? okudugum kitabin arasinda angel dizisindeki adamin fotografi vardi kitab ayraci yerine… onu gordu!

hastanin duasi kabul olurmus cok daha yakisikli bir kocan olsun insallah dedi… hic sahip olamadigi cocuguna edebilecegi duadan daha degerli bi sekilde…

sonra o da gitti… yine umut beklerken bir telefonla uyandim gecenin sessizligine…

teyzen artik yok…

bu sefer daha agirdi… can di… annenin yarisindan o kadar fazlaydi ki… kabul etmek mumkun degildi ama… yine de etmek zorundaydim… ettim de aglaya aglaya… isyanlar ise yaramadi…

seneler gecti…

kardesim kadar sevdigim arkadasimi  NESLIHAN imi aldigi egitimi uzatmasi icin ikna etmeye calistim… boylece 15 gun bile olsa onunla daha cok zaman gecirecektim… ben parasutumle  a  tepesinde yelken yaparken o da  b  tepesinin ustunden planoruyle gecerken bana el sallayabilecekti goremeyecek olsak bile birbirimizi…

keske istemeseydim… keske o 15 gun icin geri donmeseydi… keske istanbulda kalsaydi… 

ama olmadi… bu seferde canim kardesim dedigim dostumu, öldügü anin seslerini duyarak kaybettim… cok sevdigim baska bir insanla beraber… FERDI abimle…

daha da agir gelmeye basladi… zaman zaman cok sevdiklerini kaybetmeye baslamak… bi sekilde kendini suclu hissetmek, olmasam bile… anlamsiz…

olum tokat gibi carparken hissedilen aci yerini aliskanliga birakmaya basladi… bir sonrasi daha olacak der gibi… istemesen bile…

nitekimde oldu…

CANAN… guzel melek… dikkatsiz bir surucunun kurbani oldu… pilot olmak icin yola cikmisti ama… yine bir telefonla gunlerce suren bekleyisin sonunda… maalesef… hala bendedir evimde biraktigi cok sevdigi mum u…

hayatima bambaska guzelliler katan baska bir insanida kaybettim… nese kaynagim… telefonla aramaktansa cama tas atip rahatsiz etmek istemeyeyim diyen… tas sesini duymazsa hic rahatsiz etmeyelim diyen…  sen beni seeeeeevmiyosun diye sirin sirin dolasip hayat kayanagi olan guzel adam… ALTAN…

onuda beklenmedik bir anda, telefonda, kaybettigini duymak… ne buyuk aci…

hepsi birbirinden buyuk acilar… herkes hergun birilerini kaybederken, ulke hergun onlarca sehit verirken, herkesin acisi kendine buyukken…

bu anlar akla gelince insan durakliyor…

neden varim ulan bu dunyada diye…

ben biliyorum…diyorum  neden? mutlu edebilmek ve olmak icin… nasil nerde kiminle ne onemi var ki?

oldugumde en buyuk istegim… cenazem bir iki gun gec kalksin ki imkani olan herkes son kez yanimda olsun… tum sevdiklerim surda ne guzel eglenmistik… burda ne guzel muhabbetlerimiz olmustu… ulan burda ne agladik neler paylastik… neler neler yasadik her ani da ne kadar guzeldi desin…  ben birileri her kim giderse gitsin… hersey ne kadar da guzeldi diyebilmek degil mi onemli olan… insanlarla paylastiklarin… onlara kattiklarin onlardan aldiklarin…  ben her kaybettigimi hep oyle andim… onun icin cok ozledim… kaybettigimde ne kaybettigimi daha cok farkettim aslinda… farkinda olmamam ragmen…

ama olum… en onemlisi iste… otesi yok… telafisi yok… olacagi varsa kurtulusu yok…

ama oldukten sonrasi var iste bence… hemde bu dunyada… geride kalanlarin nasil andigi… olunun arkasindan konusulmaz gibi bisi degil bu… gidenin nasil olduguyla alakali… iste bende oyle olmak ve olmek istiyorum…

olum ne kadar aci olsada alismaya basladiginda insanlar gozyaslarini mutluluk alsin eski gunleri anarken… edebiyata sinemaya kariyere mala mulke degil, sevdiklerime her dakikasi gulumseten anilar birakmak istiyorum benim kaybettiklerimin bana biraktiklari gibi…

alisiyorum… hala da cok korkuyorum aslinda bir baska sevdigimi kaybettigimde alismak zorunda kalacagim icin ama mecbur oldugumu da biliyorum…

 

tum gidenlere olsun bu yazim… sevdikleriminde tum kyabettikleri ve kisacasi herkesin kaybettikleri icin…

acisi cok buyuk alismasi cok zor ama iyiki vardiniz… kalbimdeki yeriniz aklimdaki haliniz ve bana hissettirdikleriniz paha bicilemez… bi sekilde yine birlikte olucaz zaten… sadece biraz zaman var galiba ne kadar oldugunu bilemeyecegim…

sizi andigimda yuzumde olusan gulumseme ve mutluluk icin tesekkurler…

herbirinizin mekani cennet olsun…

 

 

About rabiakaraagac

if you can't win them with facts, dazzle them with dreams... Tüm gönderileri rabiakaraagac ile görüntüle

3 responses to “gidenlere…

Bir Cevap Yazın

