AYAKLARIMA BAK! ( hastane an(ı)ları… bolum 2!) 24.08.2005!

Anne?

Aaa  Annem gelmis!

Soylemisler…  acaba nediyecek?

Ooof…

Anne? Annem nerde nereye gitti?

Selma abla!

Sakin uzulme canim cok yakin zamanda cikicaksin ve cok iyi olucaksin!

Beni kampa gotursene cok sikildim burdan…

Susadim ben, su verirmisin bana…

Suyu o zaman bes aylik olan kucuk kizi doganin biberonuyla iciriyor bana…

Kalabalik bir oda burasi, yanimda iki kisi daha var!

Nolmustu?

Aaa ayagimi kirdim dogru ya… ee tamam aksama bilemedin yarin oglene taburcuyum, bu sezon artik ucus  yapamam  maalesef, bir ay falan alcida kalsa ayagim, eee tamam okulun baslamasina cok var daha, kaydi yaptirir ilk iki hafta gitmem, sonra donerim eskisehire:)

Annem yanimda , gelip gidiyor zaten ama artik daha zor hatirliyorum herseyi…

Cok uykum var…

Sessizlik!

Hastanede ki doktorlar hemsireler illet etmis durumdalar!

Yanimdaki insanlara nolur bu yesil tulumlulari ve digerlerini cikarin , buraya giremezler! diye soyleniyorlar.

Herkes hastanedeymis, gelen giden bitmiyor:)

Iki cadolozun cigliklari geliyor koridordan…

Benim ufaklik merveyle arkadasi merve hemsireyle kavga ediyorlar

O bizim ablamiz gormeden gitmeyiz, atamazsin bizi ablamizi gorucez…

hayal meyal dakikalar…

ne kadar zaman gecti ? odami degistirmisler sanki!

Tek kisilik bir oda burasi…

Yatagin tam karsisinda televizyon, solunda kirmizi iki kisilik bir koltuk…

Bir koltuk ki yatanin kalkasi gelmiyodu, herkes de hayatimda gordugum en rahat koltuk diye ove ove bitiremiyordu:)

Sag bilegimde bisey var, bi kablo, bir makinaya bagli…

Ne acaba? Aaa elimde yine o makinaya bagli bi buton! Ne ise yariyo ki bu?

Sessizlik…

Telefonla konusuyorum sanki ara ara ama hatirlayamiyorum kimlerle konustugumu, birinin sesini duyunca basliyorum aglamaya!

Telefonumu aliyorlar… artik ben cevap vermiyorum… cunku hatirlamiyorum!

Yanimdaki makina belirli araliklarla vucuda narkoz veren bir alet, eger dayanamayacak haldeyseniz butonuna bastiginizda belirlenen sure onceside narkoz veriyor…

Yani harika birsey:)

Agrin mi basladi hoop nerde butonum…

Biiiip… damarlarimda acimi silen bisey dolasiyor ve harika bir duygu bu:)

Sessizlik…

Bu surecin 7 ila 10 gunluk kismini hayal meyal hatirliyorum… narkozun etkisi, aci , kopariyor sizi dunyadan…

Uyandim…

Sag tarafta annem o meshur rahat koltukta uyuyor… acaba kac gundur uyumadi?

Uyumamasindan gectin acaba ne dusunuyo, ne hissediyo?

O dada los bir isik…

Hersey yerli yerinde…

Oda ne kapida biri var, evet evet biri var…

Nasil yani? Hersey normal ama bu degil…

Odayi kontrol ediyorum gozlerimle… kendimi, isigi annemi…

Neslihan! Kapidaki neslihan!

15 agustosta hayatini kaybeden canim arkadasim, kardesim…

Son gordugum haliyle kapidan bana gulumsuyor…

Basini salliyor iyi olucaksin uzulme diyor… yine gulumsuyor…

Mutluyum, o kadar buyuk bir huzur doluyor ki icime…

Anneme bakiyorum uyuyor… butona basiyorum , narkoz geliyor ve bende

Uyuyorum…

Arada kardesim kaliyor yanimda…

Bagiriyorum cagiriyorum azarliyorum

Allah bilir neler ettim kiza:)

Susuyor!

Yamacparasutu kitabimi getirmis..

Gorunce mutlu olurum, daha dayanikli olurum diye:)

annem cildiriyor tabi:) hergece bir antidepresan bana yarimda kendisine…

iyi geliyor ikimizede:)

Bilmiyorum hangi gun , kacinci gun?

Goksu! ( kardeslerimden biridir goksu, bebekken yanyana koymuslar 8 ay var aramizda, canimi verebilcegim insanlardandir …  hic suphesiz hemde…)

Evet evet goksu yanimda!

Onada neler yaptigimi hatirlamasamda aklimdaki en net sahne!

Cik disari, istemiyorum seni yanimda senide  annemide hic kimseyi istemiyorum yanimda yanliz birakin beni kimse gelmesin…

Cikiyor… disarda aglayip aglayip geliyormus yanima beni uzmemek icin…

Kapi aciliyor ve goksu yanimda yine…

Bagiriyorum! Sen neden beni burda yanliz birakip gidiyosun? Sikiliyorum burda yanimda kalsana!!

Inanin cok net olmayan cogu seyi hatirlayamiyorum… ilaclar narkoz ameliyat vb…

Iste artik nasil bir kafdaysam o anda  hem kizi odadan kovuyorum bagira cagira , sonrada azarliyorum beni birakip gidiyosun diye:)

Aksam oluyor!

Goksu yanimda!

Yatagin sol tarafinda pencere var…

Asagiya baksana goksu ne var  asagida?

Bi binanin catisi var

Hiiiim anladim. Peki yatagin ayaklarina baksana bi tekerlek var mi?

Eee vaar neden ki?

Tamam tamam simdide hemsirelere baksana bi ortaliktalar mi?

Neden?

Beynimin oyunlari dedigim bu olsa gerek… o anda tek dusundugum sey su…

Super asagida yanicak hic bir sey yok, yatagin tekerlekleri var, eger yatagi cama yanastarirsa bir sigara icebilirim!:)

Tamam hadi yatagi camin kenarina cek!

Sacmala hastanede sigara icilmez!

Icicem…

Olmaz!

Tamam git hemsirelere sor, izin al ozaman !

Hemsirelere sorar

Negatif…

Sessizlik…

Baska bir gece… sadece agliyorum… kafam hala guzel….

 Annem doktor cagiricam yuzun cok kotu

Yuzume noldu ki?

Doctor geliyor cok tatli bir kadin, gozlerime bakiyor, biseyi yok aglamaktan diyor

Annem rahatliyor…

Ya noldu yuzume?

Al canim aynada bak!

Nasil yaaa, hayatimda gordugum kurbaya en cok benzeyen aslinda japon kurbaga diye adalandirabilcegim bir yuz,

O kadar komik ki 🙂 kocaman sismis bir surat sismis gozler gorunmuyo gozlerin yerinde iki cizgi:)

Aaa biri geldi odaya!

Bi teyze!

Fitik ameliyati mi ne olucakmis, biseyler anlatiyor ama pek duymuyorum…

Komik bir kadin…

Cikinca yapicaklarini anlatiyo… hayalleri var… umutlu… caya davet ediyor bizi hastaneden cikinca… mutlaka bekliyorum !

Cikinca demisken?  Benim galiba sadece ayagim kirik degil…  kafam guzel evet ama sadece ayakla bu kadar aci olmaz!

Telefonda elif var…

Canim kardesim nasilsin?

Ooof elif hadi gelde cikar beni burdan…

Bu annem varya cikmama izin vermiyo kimse gelip almiyo burdan beni sen cikarirmisin?

Cikaririm bebegim, sen yeter ki iste!

Kardesim var yanimda, aksam olmus…

Kapi aciliyor! Beyaz onluklu genc biri!

Algilayamiyorum!

Yaklasiyor!

Umit? Sen misin?

Evet rabia?

Ama senin ne isin var burda? Bu saatte?

Seni gormeye geldim!

Ispartadan?

Evet!

Iceri nasil girdin, nasil izin verdiler?

Burda okudugumu soyledim! Kaza yaptigini mail den ogrendim, cuzdanimi ve onlugumu alip geldim!

Sol tarafimdaki sandalyeye oturuyor…

Elimi tutuyor! Hemsireler anlayip kovana kadar da yanimda kaliyor… galiba sabaga dogruydu gittiginde!

Sok icindeydim! Umit benim ispartada yamacparasutu festivalinde tanistigim bir arkadasimdi! Tip ta okuyodu oda!

Kazayi duydugu anda hemen yanima gelmisti… kendi gozleriyle group destek olabilmek icin!

Beynime kazinmisto o gece…

Umite ne kadar minnetter oldugumu, beni ne kadar mutlu ettigini anlatmama bile gerek yok heralde:)

Bu sefer oglen… kapi aciliyor

O da ne?

Annemin yaninda gokcen var…

Evet evet gokcen…

Benim kardeslerimden biri oda… diger cocukluk arkadasim…

Goksu ben gokceniz zaten…

Konusuyoruz… destek oluyor bana… kampi anlatiyor… neler oldu neler bitti:)

Hemsireler kovana kadar kaliyor yanimda oda…

Mutluyum…

Narkozum bitmis! Nasil ya ? hastayim ben bana en cok gereken sey!

Doktor cagir anne narkozum bitmis…

Sacmalama kizim onlar gelir gerekirse

Ya sen cagir…

Doktor bey ee bu bitmis!

Evet

Eee yenisi?

Eeee yok artik yenisi, siz ikincisini bitirdiniz!

Yok artik canim sacmalamayin… vallahi olmaz bana yenisi lazim… yoksa sabaha kadar beraberiz:)

Raporlariniza bakmam lazim…

Tamam tamam siz narkozu verinde istediginiz kadar bakarsiniz raporlara…

Ve yeni narkooooz:)

Canim benim en buyuk askim o anda, hayat seninle o kadar guzelki:)

Artik narkozun bittigi sadece ilaclarimi kullandigim zamanlardi!

Kendime geldigimde farkettigim ilk seyse, her yerimde yastiklarin oldugu…

Ve sirtimda boylu boyunca uzanan sargilar!

Belliki kirilan ayagim degildi…

Oyle olsaydi belim acimazdi…

Ama donemiyorum hic bir yere…  noluyo?

Bi dakika bi dakika…

Yok artik, noluyo burda, neden neden?

Iyide bacaklarim!

 Eee bacaklarimi hareket ettiremiyorum!

Cekemiyorum da…

Hareket edemiyorum….

 Bacaklarimi hareket ettiremiyorum!!!…

SESSIZLIK…

Anlayamiyorum neler olup bittigini kimse bisey anlatmiyo!

Omuriligimi kirmisim… parcali kirik… omurilik sivim akmaya baslamis ama erken mudahale hayatimi kutarmis…

Cok siki bir sekilde fizik tedavi lazim mis! Yuruyemeyebilirmisim!

Anlamadim!

Felc kalabilirsin!

Kim ben mi?

Umudunu yitirme bir ameliyatin daha var… beline pilatin takildi 4 tane, 2 tane daha takilicak, sonra canla basla fizik tedaviye adayacaksin kendini! Ne kadar zaman alir bilemiyoruz!

Icimde birsey Kabul etmiyor soylenenleri…

Olmaz ! O-LA-MAZ!

Sessizlik…

Kendi kendime basliyorum sorgulamaya…

Dusunuyorum… agliyorum…

Bir den beynimde o gun canlaniyor…

Milyon dolarlik bebek filmini izleyenleriniz vardir…

Kiz felc kalir ve olmek ister… olurde …

Iste o filmden sonra oyle bir vasiyetim vardi…

Herkese konusu acildigi  anlarda sunu soylerdim…

Olurda bir gun bir sebeple felc kalirsam yasamak istemiyorum! Derdim hep…

En buyuk korkumdu o benim…

Allah insana korkularini yasatiyomus, bunu ogrendim…

Ama o anda o zaman soylediklerin olmuyormus iste… olmek o kadar da kolay degilmis!!

Otenazinin ne demek oldugunu hastanede annemden ogrendim…

Baygin oldugum butun zamanlarda

Bana otenazi verin ve beni oldurun… yasmak istemiyorum demisim…

Ayildigimda anlatti annem…

Otenazi ne anne?

Ne demek ne?

Ne demek demek iste?

Eee kizim iste seni olduruomus verince sen hep ondan istedin!

Yok artik! kim ben mi? ne oldugunu bile bilmiyorum anne senden duyuyorum simid!

ben ne istedigini cok iyi biliyorum ama kizim!!!

Dusunurken de soyleniyorum kendi kendime  bir  daha asla buyuk konusmayacagim…

Ve elbet bir gun, bir gun bu hastaneye yuruyerek gelicem ve disaridan bakicam icerdeki gecmis gunlerime…

Ve bir aksam…

Kardesimle tv izliyoruz…

Ilaclarimi veriyor…

Birden bisi hissediyorum…

Merve merveeee

Noldu abla?

Ayagima bisi oluo?

Abla abla noluo doktor cagiriyorum!!

Hayir hayir cagirma… bisi hissediyorum ayagimda ac yorgani ac!

Ayaklarima bak!

Eee noluo? Actim bakiorum!

Sag ayagima bak cek su yorgani bende bakicam, simdi sag ayagima bak!

gordun mu?

gordum abla!

SESSIZLIK…

About rabiakaraagac

if you can't win them with facts, dazzle them with dreams... rabiakaraagac tarafından yazılan tüm gönderileri görüntüle

4 responses to “AYAKLARIMA BAK! ( hastane an(ı)ları… bolum 2!) 24.08.2005!

  • goksuk

    bişiy diycem de sanki ben 1 gün kalmışım gibi anlatmışsın lütfen 2 gün kaldım ben! o koltukta hiç uyumadan gün geçirmek ne demek bilseydin böyle bir hata yapmazdın cicim. o sebepten çok önemli o bir gün. ayrıca daha ne eziyetler yaptın da neyse… şimdi fedakar cefakar ve hakikatli arkadaş kişiliğimi bozmanın anlamı yok^-^

    • rabiakaraagac

      canim benim biliyorum ara ara geldikce yaziyorum… mesela psikoloklar sen varken gelmisti dimi? daha cok sey var kafamda aralara serpistiriyorum:) bide dogru ya sen hic uyumamistin dimi ilk zamanlardi senin geldiginde! ah benim canim… nasil oderim hakkini senin hic bilmiyorum! koltuk mu alsam acaba sana:)

  • pınar

    selam rabia, sevimli göksu’cuk sayesinde geldim bloguna. inan tüylerim diken diken şu anda, böyle bir hikayeyi ilk ağızdan bu şekilde dinlemek çok etkiledi beni. bu yazıyı okuyunca blog ismindeki derinliği de gayet iyi anladım. yola devam edebildiğin için çok mutlu oldum. gerçekten.

    böyle işte 🙂 görüşürüz 🙂

  • rabiakaraagac

    selam pinar, cok tesekkur ederim pek bi mutlu oldum:) okudugun icin, guzel yorumun icin ve de guzel dileklerin icin cok cok tesekkur ederim:)blogun devami eglenceli olcak ama:)
    cok tesekkurler tekrar:) gorusuruz:)

Bir Cevap Yazın

